Den 12 juli ska ni ha fått en medlemsavgiftsavi i era e-postlådor. Hör av er till alholmen@gmail.com om det inte har kommit någon avi.
/styrelsen
Jul 16
Den 12 juli ska ni ha fått en medlemsavgiftsavi i era e-postlådor. Hör av er till alholmen@gmail.com om det inte har kommit någon avi.
/styrelsen
Jul 12
Jul 12
Den 24 juli slås Östra ängen. Vi samlas klockan 10.00 för att arbeta med röjsågar. Föreningen har två röjsågar, bra om ngr fler kan ta med egna röjsågar.
Den 31 juli klockan 10.00 räfsar vi och kör bort. Toppen om vi är många med räfsor och grepar så går det fort. Föreningen bjuder på fika vid båda tillfällena.
Välkomna!
Jul 11
Östra ängen slås den 24 juli och räfsas den 31 juli. Telefonängen slås den 31 juli och räfsas den 7 augusti. Välkomna att delta. Ett trevligt sätt att träffa andra på ön – utomhus och med corona-säkert avstånd.
/styrelsen
Jul 06
Stort tack alla ni som kom på årsmötet i föreningen, den 19 juni 2021! Nu kan ni läsa protokollet. Den undertecknade versionen finns hos sekreteraren (Susann Asplund, 1:39).
Protokoll AET årsmöte 2021-06-19
/styrelsen
Jun 23
Årsmötet beslutade om omval av samtliga poster i styrelsen.
Ordförande: Anders Karlsson
Sekreterare: Susann Asplund Johansson
Kassör: Hans Melander
Hamnkapten: Hans Thunholm
Öfogde: Jan Baldefors
Suppleanter: Björn Danell, Anton Lind och Marie-Louise Jakobsson.
Beslutades firmatecknare och attestordning som tidigare. Styrelsen var nöjd med dagens årsmöte, det var 40 tomter representerade.
Anders Karlsson berättade om besök av kommunens avfallsingenjör och avfallssamordnare. Kommunen hade inte några klagomål, utan ansåg att vi har välordnade sopstationer på Alholmen. På nästa möte utses arbetsgrupp att bereda sop- och avfallshantering. Beslutades att nya vattenprover skulle tas. Nästa styrelsemöte beslutades till den 31 juli 2021 kl. 10.00. Ändrades senare till den 14 augusti.
/styrelsen
Jun 23
Fokus för mötet vara förberedelse av årsmötet den 19 juni 2021.
Förberedelse även av besök av kommunens avfallsingenjör och annan representant. De kommer visas runt och därefter diskussioner om sop- och avfallshanteringen.
Datum för slåtter beslutades: Östra ängen slås 24 juli och räfsas 31 juli och Telefonängen slås 31 juli och räfsas 7 augusti. Uppdrags- och åtgärdslistan gicks igenom: dansbanebygget har startat och det kallas till arbetsdag lite längre fram. Framhölls vikten av att de som inte kan delta under röjdagarna ska få möjlighet utföra röjningsuppdrag annan dag. Ekonomi: beslutades att nivån för fonden och kassan tillsammans bör vara 200 000 kr. Styrelsen besöker nya medlemmar för att önska dem välkomna, tre fastigheter har nya ägare.
Nästa möte blir det konstituerande möte efter årsmötet den 19 juni.
/styrelsen
Jun 20
Torsdag den 24 juni och fredag den 25 juni anpassas passbåten till busstider till Slut.
Torsdagen den 24 juni
Passbåten avgår från Slut kl 09:15, 10:15, 11:15 osv. till 17:15 och väntar max minuter, sedan avgår passbåten.
Fredagen den 25 juni
Passbåten avgår från Slut kl 09:35, 10:35, 11:35 osv till 17:35 och väntar max 5 minuter, sedan avgår passbåten.
De som missat sin tid, får åka nästa lediga tid eller om plats finns på nästa tur.
På grund av Corona kommer det bli begränsningar/restriktioner hur många som får åka samtidig, till exempel en familj på en tur, eller om två familjer åker samtidigt så sitter den ena inne och den andra ute.
Anpassa därför klädsel efter väder.
Trevlig midsommar!
Jun 12
Även i år hyr föreningen släpkärra (för personbil) som medlemmar kan boka kostnadsfritt och själva frakta grovsopor med. Lämpligast är Bromma återvinningscentral Linta Gårdsväg 16.
Boka släpkärran på alholmen@gmail.com, du kan boka ett dygn i taget per fastighet, när du får bekräftelse på bokningen hämtar du nyckel enligt överenskommelse.
Föreningen hyr släpkärran enbart för grovsopor som ska transporteras av Alholms-bor från Alholmen. Behöver du släpkärra till annat ändamål så måste det ordnas privat.
Släpkärran står i den inhägnade parkeringen i Slut. Tänk på att sätta i kontakten för belysning/blinkers, hissa upp/låsa stödhjulet och att säkra lasten så att inget faller av släpet under resan. Spännband finns att låna om du inte har egna, skriv det i bokningen om behov.
Kontrollera belysning och eventuella skador på släpkärran innan avfärd från Slut och efter användningen. Om du hittar skador ta foto och skicka till alholmen@gmail.com om belysning/blinkers inte fungerar anmäl på alholmen@gmail.com Har du själv åsamkat skador på släpkärran får du ansvara för ev. reparation/kostnad.
Styrelsen uppmanar till samarbete och samtransporter gällande grovsopor, för att det ska fungera på bästa sätt!
Styrelsen
Jun 09